LIJN 17 EN 18
<< terug naar inleiding
"Kop-
en zijkoersborden"
LIJN 17

tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Voor 17 wagens werden borden besteld
bij Werkspoor op 8-1-1913. De borden moeten geschilderd zijn (en dus
NIET van geėmailleerd ijzer)
Aflevering bij de motorwagens 236-245 (juni/juli 1913)


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Op 1-3-1915: 13 dienstwagens (+ 14
bijwagens)
Op 6-4-1915 door Rubens afgeleverd.
40 kopborden t.b.v. 20 motorwagens en 80 zijborden t.v.b. 20 motor- en
20 bijwagens. Dus te late aflevering






tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Zijbord in 1967 nog gebruikt op
3-asser
Op kop- en zijrichtingsbord werd OSDORP met de hand geschilderd. De
overige aanduidingen zijn screenregels.
LIJN 18
<< terug naar inleiding
"Kop-
en zijkoersborden"

tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Voor 10 wagens werden borden besteld
op 26-5-1913. Borden dienen geschilderd te zijn en NIET van geemailleerd
ijzer. Af te leveren uiterlijk 1-9-1913


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Van 16-2-1928 tot 24-8-1929 tijdelijk
gesplitst: Mariniersplein - Haarlemmerplein en Nassauplein - Sloterdijk

achterzijde vorige kaart

<< terug naar inleiding
"Kop-
en zijkoersborden"
 laat een berichtje achter |